Unele medicamente pot afecta sănătatea orală. Află cum!

medicamente

Sindromul de gură uscată

Există un număr destul de mare de medicamente (unele antidepresive, antipsihotice, antihistaminice, unele medicamente pentru tratarea maladiei Alzheimer și a maladiei Parkinson) care pot cauza scăderea producției de salivă, determinând astfel apariția sindromului de gură uscată.

Alterarea gustului

Unele medicamente pot duce la apariția unui gust metalic sau amar în gură sau pot afecta percepția asupra gustului. Aceste manifestări sunt temporare și trec după ce persoana în cauză încetează tratamentul medicamentos. Din această categorie fac parte medicamentele recomandate pentru tratarea bolilor cardiovasculare, antiinflamatoare nesteroidiene, unii corticosteroizi, dar și unele antibiotice.

Eroziunea dentară

Folosirea pe termen lung a unor medicamente poate să determine apariția eroziunii dentare, din cauza afectării smalțului dinților. Este vorba despre medicamente folosite pentru tratarea astmului, dar și despre aspirină, în cazul în care aceasta este mestecată și nu înghițită.

Discromie dentară

Dinții pot suferi modificări de culoare la copiii care nu au împlinit varsta de opt ani, dar și la fătul a cărui mamă a urmat un tratament cu tetraciclină în sarcină. Dinții pot căpăta nuanțe de gri sau maro.

Carii dentare

Zahărul este un ingredient care se găsește în unele siropuri, dropsuri pentru ameliorarea tusei, vitamine, tablete contra acidității. Persoanele care fac cure pe termen lung cu astfel de suplimente alimentare și medicamente au un risc mai ridicat de a face carii dentare. Este indicată clătirea gurii cu apă după ce este administrat un sirop atât în cazul copiilor, cât și al adulților.

Dacă urmează să începi un tratament contra cancerului, este bine să ceri și sfatul medicului stomatolog în legătură cu măsurile pe care le poți lua pentru sănătatea dinților, pentru că unele tratamente pot afecta dinții.

Lasă un răspuns

Fii primul care comentează!

wpDiscuz