Alimentele sănătoase și dinții

hrana sanatoasa

Dinții, la fel ca întreg organismul, formează un sistem complex, care are nevoie de ajutor din partea ta pentru a putea funcționa optim. Acest ajutor înseamnă, în primul rând consumarea unor alimente sănătoase, care au un aport nutritiv ridicat. Carbohidrații complecși, legumele, fructele, cerealele integrale, carnea care conține acizi grași esențiali omega 3, lactatele degresate și alte alimente cu un conținut ridicat de calciu sunt o adevărată mină de aur pentru dinții tăi.

Alimentația sănătoasă nu ar trebui considerată o povară doar din cauza faptului că exclude sau limitează consumul unor produse nule din punct de vedere nutritiv. Ea ar trebui privită ca un lucru normal și ca un gest de respect față de organismul tău. Dinții, poate mai mult decât oricare altă parte a corpului, trădează felul în care te alimentezi.

Cele mai bune alimente pentru dinți sănătoși

Țelina

Tulpinile de țelină (apio) și rădăcina de țelină sunt două dintre cele mai sănătoase alimente pentru dinți, deoarece anihilează bacteriile din cavitatea bucală și împiedică formarea tartrului și a cariilor. Țelina conține și alte ingrediente benefice pentru dinți: calciu, magneziu, fier, vitamine din complexul B si aminoacizi esențiali.

Merele

Banalele mere sunt excelente pentru sănătatea dinților și actionează ca o pastă de dinți naturală, curățând eficient smalțul și spațiile interdentare. De asemenea, merele stimulează producția de salivă și contribuie la îndepărtarea halenei.

Brânza de vaci

Brânza de vaci este o sursă excelentă de calciu pentru dinți și poate fi consumată cu încredere de 2-3 ori pe săptămână. Brânzeturile degresate pot fi și ele consumate, întrucât conțin calciu, dar cu mai multă precauție, deoarece pot avea un conținut caloric mai ridicat decât cel al brânzei de vaci.

Ghimbirul

Ghimbirul este un condiment aromat, sănătos și are o acțiune antiinflamatoare , care protejează mucoasa bucală și previne afecțiunile gingivale. Poate fi consumat sub formă de ceai sau poate fi adăugat în diferite preparate. El conține calciu, magneziu și vitaminele A, B și C.

Legumele verzi

Legumele verzi (broccoli, spanacul etc) creează o barieră de protecție împotriva apariției petelor și deteriorării smalțului dinților, datorită fierului din compoziție.

Etichetat cu 

Lasă un răspuns

Fii primul care comentează!

avatar
wpDiscuz