Vitamina C și gingivita

gingivita

Gingivita este o afecțiune ce  poate avea nenumărate cauze. Una dintre cauzele cele mai frecvente este nutriția necorespunzătoare. Problemele generate de carența de vitamină C se cunosc de multe sute de ani și ele includ sângerările gingivale și gingivita.

Una dintre proprietățile vitaminei C este rolul acesteia de regenerare a țesuturilor, a țesutului osos și implicit menținerea stării de sănătate a danturii. Vitamina C contribuie și la vindecarea leziunilor de la nivelul cavității orale.

Dacă ați fost diagnosticat cu gingivită și stomatologul v-a spus că ea nu are drept cauză igiena orală defectuoasă, atunci ar trebui să vă evaluați stilul de viață și regimul alimentar. Asigurați-vă că dieta zilnică conține și alimente bogate în vitamina C. Cele mai cunoscute alimentele care prin consum pot aduce un important aport de  vitamina C sunt: portocalele, morcovii, cartofii dulci și ardeii roșii.

Ideal este să vă asigurați necesarul de vitamina C preponderent din fructe și legume proaspete și mai puțin din sucuri de fructe și legume (prin prelucrare termică se alterează). Încercați să utilizați un pai atunci când consumați sucuri de fructe și legume pentru a minimaliza contactul acestora cu suprafața dentară.

Se poate suplini deficitul de vitamine și prin consumul de suplimente alimentare, este de preferat să alegeți suplimente din surse naturale și ușor de asimilat de organism (vezi C300 Plus și C1000 Plus pe supli.ro). Pentru copii și persoanele ce nu pot înghiți tablete sau capsule de vitamine poate fi folosită o formă de vitamina C lichidă (vezi Liquid C pe supli.ro)

Vitamina C este solubilă și de aici deducem că aceasta nu poate fi depozitată de organism pe perioade mari de timp și că trebuie consumată în fiecare zi. Suplimentele de vitamina C pot fi de un real folos mai ales atunci când urmați o dietă specială sau sunteți bolnavi.

Vitamina C poate fi găsită în suplimente sub forma de suplimente individuale sau pot fi asociate cu alte vitamine și minerale în diferite suplimente complexe. Bărbații peste 18 ani ar trebui sa aibă un aport de circa 90 de mg de vitamina C zilnic iar femeile un aport de peste 75 mg de vitamina C.

Etichetat cu 

Lasă un răspuns

Fii primul care comentează!

avatar
wpDiscuz